Partnerplan VV Alkmaar

Samen meiden- en vrouwenvoetbal ontwikkelen in Noord-Holland

Naast het bedrijven van topvoetbal in Noord Holland heeft VV Alkmaar de kernwaarde van het ontwikkelen van het vrouwenvoetbal in Noord Holland opgenomen in haar Missie. Het ontwikkelen van vrouwenvoetbal in de breedste zin van het woord. Hierbij denken we aan kwantiteit en kwaliteit. Van speelsters tot kader. Zelfs het normaliseren van meidenvoetbal wordt hierin in meegenomen.

Vrouwen- en meidenvoetbal moet een begrip worden in Noord Holland. Dat kan de stichting VV Alkmaar niet alleen. Daarvoor dienen samenwerkingen aangegaan te worden met diverse partners in Noord Holland. Daarbij denken wij aan de Sportservice Noord-Holland en  haar topsportvertakkingen, de diverse gemeentes, de provincie en een aantal Topsport-Talentscholen. Echter, zonder de verenigingen die het vrouwen- en meidenvoetbal mogelijk maken gaat dat natuurlijk niet. Daarom hebben wij een partnerplan opgesteld waarin wij de samenwerking tussen VV Alkmaar en de verschillende verenigingen in Noord-Holland bekrachtigen.

Partnerplan

In onze visie trainen talenten onder de 10 jaar, wekelijks veel, op de juiste manier, met de besten tegen de besten en met goede begeleiding in hun eigen sociale omgeving, zonder daarbij veel reisafstand te hebben. Wij geloven dat talenten het eerste deel van hun opleiding moeten doorbrengen bij een amateurvereniging in de eigen omgeving.

Dan is het wel belangrijk dat het niveau van verenigingen en trainers van een hoog niveau is en aansluit bij de VV Alkmaar-visie. Een goede samenwerking en veel kennisuitwisseling is daarom belangrijk. Samen kunnen we het voetbalniveau in Noord-Holland op een hoger plan brengen en meiden zo goed mogelijk opleiden.

Niet alleen vindt er kennisuitwisseling plaats tussen VV Alkmaar en de verenigingen, maar de kracht van het VV Alkmaar Partnerplan ligt ook in het stimuleren van de kennisuitwisseling onderling. Iedere vereniging, trainer en speelster is anders en heeft behoefte aan andere informatie en scholing. De ondersteuning van VV Alkmaar door middel van het VV Alkmaar Partnerplan is daarom behoeftegericht.

We zijn een regionale club met landelijke uitstraling en onderschrijven onze maatschappelijke rol. Heel Noord-Holland moet binding hebben met VV Alkmaar en weten ‘waar we voor staan’ en ‘waar we ons in onderscheiden’.

Schot Club van de Week

Vanaf dit seizoen hebben we gekozen voor een nieuwe opzet om clubs uit de regio bij de wedstrijdavonden te betrekken. In plaats van de Schot Cup zal er nu bij iedere thuiswedstrijd een “Schot Club van de Week” zijn.

Het volgende wordt geboden:

• Clubnaam hele week op social media
  • Clubnaam op LED scherm tijdens opkomst en fotomoment
  • Clubnaam wordt genoemd door stadionspeaker
  • Een korte clinic voorafgaand aan de warming up
  • Ballenmeisjes
  • Line up
  • Hooghouden, penalty’s en gaten schieten tijdens de rust
  • Gereserveerd deel van de tribune voor ouders en speelsters plus beschikking over de trommel en vlaggen
  • Fotomoment na de wedstrijd met de hele club en het team
  • Foto’s en handtekeningen
  • Deelname aan extra activiteiten op de laatste wedstrijddag voor alle Club-van-de-Week-clubs
  • Belangrijke voorwaarde om als club mee te doen aan deze actie is dat ze met minimaal 50 tot 100 mensen komen (liefst meer)

Aanmelden voor Schot Club van de Week kan door een mail te sturen naar

We zijn trots op de goede samenwerking tussen alle verenigingen en samen maken we ieder jaar weer een stap vooruit in de ontwikkeling van het meiden- en vrouwenvoetbal in onze provincie!