VV Alkmaar Organisatie

De Organisatiestructuur

Verder bouwen aan VV Alkmaar.
VV Alkmaar is de Eredivisieclub voor Vrouwen uit Alkmaar en omstreken. Vanaf seizoen 2018-2019 zijn er vier teams actief voor de club:  Het eerste team neemt deel aan de Eredivisie Vrouwen, de Beloften spelen in de nieuw opgerichte Beloftencompetitie, het onder 16 en o14 team spelen beide in een jongenscompetitie (welke klasse wordt nog bepaald). Daarnaast is er de academie waar zo’n 40 meiden vanaf 12 jaar 2 – 4 trainingen per week combineren met voetbal bij hun eigen club en onderwijs  op de Topsport Talentschool OSG Willem Blaeu.

Het alles overstijgende doel is om meiden uit Noord-Holland een grotere kans te bieden tot het hoogste voetbalniveau in Nederland door te dringen. VV Alkmaar is een voorbeeld geweest voor Nederland als het gaat om het zelf opleiden, wij zijn dan ook verheugd dat de KNVB en Eredivisie Vrouwen hebben besloten dat iedere Eredivisieclub een eigen opleiding moet ontwikkelen.

2019-2025
VV Alkmaar is op het punt gekomen dat de club zowel voetbaltechnisch als organisatorisch wil groeien naar een hoger niveau. De staf heeft een plan opgesteld hiervoor. Hoofdpunten hieruit zijn:

• Academie, beloften en de selectie organisatorisch samenvoegen tot één geheel vallend onder één staf.
  • Elk team heeft een trainer en assistent-trainer.
  • Één methode wordt gehanteerd mbt training en spelervolgsysteem van academie tot en met selectie.
  • Uitbreiding van aantal trainingsmomenten (van 3 tot uiteindelijk bij de selectie 7 trainingen per week) en aanvulling met aparte looptrainingen.
  • De opleiding uitbreiden en speelsters meer individueel begeleiden zodat er een grotere doorstroom is naar het 1e elftal.
  • Zaalvoetbal voor academiespeelsters is toegestaan. Voor VV Alkmaar teams o14 en o16 ook maar geen wedstrijden op donderdag- of vrijdagavond.
  • Voor academiespeelsters zal altijd gekeken worden wat voor de speelster het beste is; spelen bij eigen vereniging tussen de jongens of instromen in onze teams. Ontwikkeling is doorslaggevend.
  • Via spelersponsoring is het voor iedere speelster mogelijk haar eigen contributie terug te verdienen.

Lidmaatschap bij VV Alkmaar
Het is niet voor iedereen mogelijk lid te worden, VV Alkmaar scout haar nieuwe leden. De vereniging is namelijk een topsportvereniging, een echte opleidingsclub. Op termijn is dus het doel om het eerste team volledig samen te stellen uit eigen opleiding. Selectiedagen voor de academie vinden in februari plaats tegelijk met de open dagen van de middelbare scholen.

Wij zijn trots op onze plek aan de Robonsbosweg 10, een complex dat wij delen met AFC ‘34.  De nieuwe kleedkamers, kantoren, overige faciliteiten en een grote nieuwe overdekte tribune garanderen voor meiden, vrouwen, sponsors en fans een beleving op topniveau. Zie onze sponsorpagina welke mogelijkheden wij bieden voor sponsoring van onze club.

Stichting ()
Gijs Schot                   Voorzitter/Penningmeester