Wij waren als team uitgenodigd om mee te doen aan dit toernooi in Augsburg. Als team zijn we dankbaar voor deze kans en ervaring. Wij bedanken de organisatie en natuurlijk ook onze trainers en begeleiders die dit voor ons hebben geregeld.

We vertrokken vrijdag ochtend om 6:30 uur vanuit Wormerveer. Dit was een reis van om en naar bij 9 uur. Einde middag waren we allemaal bij het hotel. We hadden vanuit de organisatie van het toernooi kaarten gekregen voor de wedstrijd FC Augsburg tegen Hoffenheim. Het was een erg spannende wedstrijd die eindigde met een 1-0 zege voor FC Augsburg.

Zaterdag ochtend vertrokken we naar de zaal waar het toernooi plaatsvond. Er werd daar voor ons ontbijt geregeld. Na de openingsceremonie en het ontbijt was het tijd om ons klaar te maken voor onze eerste wedstrijd. We speelde de eerste wedstrijd tegen Dukla Prag. Dit eindigde na een gelijk opkomende wedstrijd in 1-1. In de tweede wedstrijd speelde we tegen SV Jungingen, dit was een doelpuntrijke wedstrijd van ons. We wonnen met 4-0. Na deze wedstrijd speelde we tegen TSG Hoffenheim, deze moesten we winnen om zeker te zijn van een plaatsing voor de halve finale. Deze wedstrijd eindigde in een 1-0 verlies. We speelde een goede wedstrijd waarin we bijna niks weggaven, maar zelf niet tot scoren kwamen. Na deze wedstrijd baalden we enorm van het verlies. We moesten dit zo snel mogelijk weer omdraaien naar een positieve instelling, dat nog alles mogelijk was op doelsaldo als we alles wonnen. We hebben dit als team goed opgepakt. En hebben de 4e wedstrijd tegen FSV Silvester Bad Salzungen 3-1 gewonnen. De 5e wedstrijd moesten we veel goals scoren om Dukla Prag in te halen op doelsaldo. Deze wedstrijd speelde we tegen TSV Schwaben Augsburg, dit wonnen we met 2-0. We waren veel beter, maar het zat niet mee met het scoren. Hierdoor stond de druk op de laatste wedstrijd hoog. We moesten 3 goals scoren om door te gaan. We speelde tegen Fc Eislingen. Al snel viel de 1-0 voor ons, hierdoor groeide het vertrouwen in de wedstrijd en was de eindstand 5-0. We waren erg blij dat we door waren en het vertrouwen in het team groeide steeds meer. We gingen met een heel goed gevoel de halve finale in tegen Grasshoppers Zurich, zij waren 1e geworden in de andere poule. Als snel viel de 1-0 voor ons, en daarna al snel de 2-0. We gaven helemaal niks weg in deze wedstrijd, we hadden alleen maar balbezit en speelde de tegenstander helemaal weg. We gingen hierdoor met een heel goed gevoel de finale in. We speelde de finale tegen Hoffenheim. De opkomst van de finale was met een mooie lichtshow en iedereen haar naam werd opgenoemd. We kwamen al vrij snel op een 1-0 voorsprong. Het werd nog erg spannend in de laatste minuut, omdat zij vanuit een vrije trap op de lat schoten. Maar gelukkig vloog die er niet in. We hadden 1-0 gewonnen, en iedereen was heel erg blij en trots!

Daarna was de prijsuitreiking waar als eerst de speelsters van het toernooi werden opgenoemd. Ook een speelster van ons was speelster van het toernooi! Ilse Cramer was 1 van de 2 beste aanvallers van het toernooi. Als team zijn we trots dat een speelster uit ons team stappen maakt door eigen ontwikkeling maar ook door de gezamenlijke teamontwikkelingen. Hierdoor laten we zien dat we sterk zijn in teamverband maar ook als individu.

Het was voor ons een geweldige ervaring om mee te mogen doen. We hebben vanuit het publiek veel complimenten gehad over ons spel. Na afloop wilde veel teams ook nog met ons op de foto. We hebben goed voetbal laten zien, dat we echt een team zijn, dat we alles voor elkaar geven en elkaar altijd willen helpen.

Wij bedankten iedereen nogmaals die dit voor ons mogelijk hebben gemaakt. De organisatie, trainers, ouders en begeleiders. Het was een geweldige ervaring en goed voor het team.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram