ALKMAAR - Bo Geurts wordt vanaf komend seizoen de teammanager van het eerste elftal van VV Alkmaar. Bo is 33 jaar en geboren en getogen in Alkmaar.

Als klein meisje voetbalde Bo bij AFC'34 bij de jongens, meidenvoetbal was toen nog nauwelijks bekend en er waren ook weinig clubs met vrouwenteams. Toen ze vijftien was, is zij bij AFC '34 gestopt, dit omdat het spelen met de jongens op fysiek gebied te groot werd en zij niet naar een vrouwenteam wilde.

''De groei van het vrouwenvoetbal in zowel kwaliteit, kwantiteit en vooral ook populariteit is bij mij, net als bij zoveel anderen, daarom ook niet onopgemerkt gebleven. Al een aantal jaar heb ik de ambitie om hier ook zelf aan bij te dragen, maar tot nu toe was de juiste mogelijkheid nog niet voorbij gekomen'', aldus Bo.

Via een van haar ex-collega's van EURO 2020, die zelf ook actief is als teammanager, kreeg zij de oproep van VV Alkmaar voor een nieuwe teammanager doorgestuurd en al vrij snel was zij ervan overtuigd dat dit voor haar de juiste match was. ''Terug naar het complex waar het enthousiasme voor voetbal voor mij als klein meisje ooit is begonnen, om daar nu het vrouwenteam dat in de hoogste Nederlandse competitie actief is, te mogen ondersteunen is toch een beetje een "full circle" moment''.

Op persoonlijk vlak heeft Bo ook doelen gesteld voor het seizoen. ''Mijn persoonlijke doel is er vooral op gericht om de speelsters en de staf te ontzorgen, zodat zij zich zonder enige zorg van bijzaken volledig op de wedstrijden kunnen focussen. Alhoewel het voor mij een nieuwe rol is, hoop ik deze zo te kunnen vervullen dat zij daar geen erg in hebben.

In eerste instantie zoals dat van een teammanager verwacht mag worden, maar toch ook zeker naar eigen inzicht'' besluit Geurts.