ALKMAAR - Op haar zevende stond Femke Liefting al tussen de palen op het voetbalveld van FC Uitgeest.De talentvolle keepster kwam al snel terecht bij VV Alkmaar alwaar zij via de eigen jeugdopleiding afgelopen seizoen ineens mocht debuteren op eredivisie-niveau. Pas geleden verlengde Femke Liefting haar contract bij de Alkmaarse eredivisionist.

De pas 17-jarige Femke is pas zeventien en maakte haar eredivisiedebuut eind augustus 2021 in het FC Twente-stadion. De ontwikkeling van de keepster valt ook op in Zeist want na Oranje O17 en O19 werd zij pas geleden ook al geselecteerd voor de O20-selectie van de KNVB.

Liefting kijkt dan ook terug op een mooi verlopen seizoen. ''Ik heb veel kunnen leren en flinke stappen gemaakt''. Ambitieus als ze is heeft het talent ook voor volgend seizoen al doelen gesteld. ''Ik wil met de club hoog eindigen en vooral mezelf blijven door ontwikkelen door veel minuten te maken'', aldus Femke.