ALKMAAR - Kim Remijnse maakt komend seizoen de overstap van Sparta Rotterdam naar VV Alkmaar. De 24-jarige Remijnse, afkomstig uit Kapelle maar samenwonend in Den Haag, tekent een contract voor een jaar bij de Alkmaarse eredivisionist.

De middenveldster is op haar 11e begonnen met voetballen bij de club in haar dorp waar ze uitkwam in de jongensteams. Op 14-jarige leeftijd maakt ze de overstap naar VV Wolphaartsdijk, waar ze uiteindelijk de vrouwenselectie haalt en terecht komt in de 2e klasse. In het 2019/2020 maakt Remijnse de overstap naar Sparta Rotterdam . Na een korte stage mocht zij zichzelf een ''Spartaanse'' noemen. "Ik heb drie jaar lang met heel veel plezier gespeeld bij Sparta, maar was ook wel toe aan een nieuw avontuur. Ik ben trots dat ik de overstap naar VV Alkmaar mag maken."

Persoonlijk doel

Kim wil zichzelf verder ontwikkelen in Alkmaar om nog zelfverzekerder te kunnen worden en haar kwaliteiten te ontplooien. "Het is voor mij belangrijk om snel om te schakelen na een tegenslag. Je moet soms fouten maken om er van te leren. Ik ben graag perfectionistisch en ambitieus, maar soms moet je niet teveel verwachtingen stellen. Gewoon geloven in je eigen kwaliteiten en dat van je team, dan komt de rest vanzelf."

VV Alkmaar

Kim Remijnse hoopt met VV Alkmaar een mooi en leerzaam seizoen tegemoet te gaan. ''Ik heb VV Alkmaar ook dit seizoen gevolgd en je ziet dat men altijd probeert te voetballen gecombineerd met veel strijdlust. Het mooiste zou zijn als dat harde werk eens beloond wordt met winst op een topclub binnen de competitie. We moeten er met elkaar voor gaan zorgen dat er ieder moment een team staat waarin we brengen wat er van ons verwacht wordt. Dat wij elkaar dingen gunnen en voor elkaar klaar staan waar nodig."

Toekomst

Ze kijkt dus ook met veel vertouwen naar de toekomst. "Ik wil graag van waarde zijn voor het team en leren van de technische staf en teamgenoten. En hopelijk staan we hier dan over een jaar weer waarin we trots kunnen terugblikken op een seizoen met vele mooie momenten met als kers op de taart een contractverlenging", besluit Remijnse.

Foto's: Mike Schoonenberg Phoptography