ALKMAAR - Zoe Brouwer (19) maakt volgend seizoen de overstap naar VV Alkmaar, na drie jaar gespeeld te hebben voor PEC Zwolle. Zoe heeft een contract getekend voor een seizoen bij de Alkmaarse eredivisionist.

Zoe Brouwer is begonnen met voetballen bij Sportclub Eefde, in het dorp waar ze is opgegroeid en vandaan komt. Brouwer speelt graag als linksback of links centraal, maar geeft aan ook op andere posities uit de voeten te kunnen. Dat blijkt uit het feit dat ze topscorer is bij de beloften van PEC Zwolle.

In januari heeft Zoe Brouwer haar debuut gemaakt bij in het eerste van PEC Zwolle, in de bekerwedstrijd tegen PSV vrouwen waar zij ook direct wist te scoren.

Trots
Komend seizoen mag Zoe voor vv Alkmaar uit komen en daar is ze erg trots op. ''Ik hoop veel minuten te mogen maken en een basisplaats te veroveren'' aldus Brouwer. "Ik wil mijzelf graag in de kijker spelen en hoop mijn kwaliteiten te kunnen laten zien". Zoe is erg benieuwd naar hoe het seizoen zal verlopen en kijkt er graag naar uit om samen met de meiden mooie resultaten neer te zetten. Zoe ervaart tijdens de kennismakingen een fijne sfeer bij de Alkmaarse club. ''Het team en de staf zijn erg sociaal hier en ik werd erg goed ontvangen, de club straalt zowel gezelligheid als een gezonde ambitie uit''.

Foto's: Mike Schoonenberg Photography