ALKMAAR - VV Alkmaar heeft zich goed hersteld van de doordeweekse thuisnederlaag tegen SC Heerenveen (1-3) door, opnieuw in eigen huis, Feyenoord op een gelijkspel te houden. Op het sportcomplex aan de Robonsbosweg werd vrijdagavond niet gescoord al had de thuisploeg van trainer Mark de Vries het meeste recht op een zege.

Na afloop waren er teleurgestelde gezichten te zien aan Alkmaarse kant, maar bij het hele team werd deze overwonnen door de trots. De Alkmaarders wisten namelijk met een ware teamprestatie het punt uit het vuur te slepen. Het was veelzeggend dat keepster Puck Louwes in de eerste helft niets te doen had gehad tegen een aanvallend onmachtig Feyenoord. Onder de nieuwe coach Jessica Torny ontbreekt het bij de Rotterdammers nog aan het nodige zelfvertouwen, zeker na de kansloze nederlaag die het de zondag ervoor leed tegen Fortuna Sittard (0-4).

Het was dan ook VV Alkmaar dat de beste kansen kreeg in het eerste bedrijf ondermeer via Amy Banarsie, Isa Colin en de grootste mogelijkheid was voor de continu dreigende Veerle van der Most die de bal echter totaal verkeerd raakte. Daarnaast viel vooral de collectieve werklust op die de Alkmaarse equipe op het veld legde.

Daar ging men in de tweede helft mee door en ook nu was de beste kans voor de thuisploeg. Floor Spaan werd echter gestuit door keepster Jacintha Weimar. Naarmate de wedstrijd vorderde vloeiden de krachten bij de Alkmaarders langzaam weg. Feyenoord probeerde zodoende iets meer druk te zetten, maar behoudens een schotje van voormalig VV Alkmaar-speelster Sanne Koopman kwam men niet waardoor het scorebord op 0-0 bleef staan.

Kim Remijnse, na afloop uitgeroepen tot vrouw van de wedstrijd baalde van het puntenverlies, maar toonde zich ook trots. "Als er één team was dat verdiende te winnen dan waren wij dat. Toch mogen wij trots zijn vooral vanwege de arbeid die wij met z'n allen geleverd hebben. Dit biedt perspectief voor de rest van het seizoen."

Foto's: Mike Schoonenberg Photography