ROTTERDAM - Een week later dan gepland, het thuisduel tegen SC Heerenveen, werd vorige week afgelast, heeft VV Alkmaar de competitie in de Eredivise Vrouwen hervat met een zege. Op bezoek bij hekkensluiter Excelsior wisten de Alkmaarders met 1-2 te zegevieren.

VV Alkmaar nam zodoende revanche voor de eerdere thuisnederlaag tegen de Rotterdammers (1-3) en de zege op Woudestein was verdiend te noemen. Zonder de geschorste trainer Mark de Vries nam assistent Duncan Muskiet de honneurs waar en hij zag een goede start waarin Veerle van der Most al na vier minuten de score opende voor de gasten. Deze stand bleef, met de nodige strijd, staan tot aan de rust.

Ook na de rust moest VV Alkmaar vol aan de bak tegen de rode lantaarndrager. De soms pittige duels leverden de Alkmaarders uiteindelijk vijf gele kaarten op, maar voetballend bleef men de betere en keepster Puck Louwes kwam nooit echt in de problemen. Halverwege de tweede helft viel de beslissing toen de koud ingevallen Judith Roosjen de 0-2 liet aantekenen. VV Alkmaar, waar Robin Blom een verdienstelijk debuut maakte in de basis en later ook Bo op de Weegh als invalster haar debuut mocht maken, bleef ook hierna op de been. Dat Rachel Kleine in de blessuretijd nog tegen scoorde was slechts voor de spreekwoordelijke eer.

Door de derde zege van het seizoen klimt VV Alkmaar over Telstar, SC Heerenveen en PEC Zwolle heen naar de zevende plaats. Komende week spelen de Alkmaarders tweemaal thuis. Komende dinsdag wordt de inhaalwedstrijd tegen SC Heerenveen gespeeld (20.00 uur, gratis toegang) en op vrijdag komt Feyenoord naar Alkmaar.

Excelsior - VV Alkmaar 1-2 (0-1)

4. Van der Most 0-1
67. Roosjen 0-2